1. Home
  2. Tekninen
  3. Zone+ Security Monitor UKK

Zone+ Security Monitor UKK

Zone+ Security Monitor on verkkoturvallisuuden seurantajärjestelmä, joka antaa käyttäjälle yleiskatsauksen verkkosivuston haavoittuvuuksista ja mahdollisesti vaarallisista toimista verkkopalvelimella.

Kuinka Security Monitor asennetaan?

Security Monitor voidaan asentaa Zone+ -sovellusten hallinnan kautta.

Zone+ Security Monitor asennetaan Zone+ -sovellusten hallinnan kautta.

Mikä on kotisivun nopea skannausväli?

Pikatarkistuksen aikana Security Monitor tarkistaa vain pääsivun, jolla on avoin/julkinen käyttöoikeus.

Mikä on verkkosivuston syväskannaus?

Tämän syvätarkistuksen aikana Security Monitor tarkistaa kaikki sivuston avoimet/julkiset sivut.

Mikä on palvelimen tarkistus?

Palvelimen tarkistuksen aikana Security Monitor analysoi palvelimella olevia tiedostoja. Tämä mahdollistaa haavoittuvuuksien ja ongelmien havaitsemisen, jotka eivät näy avoimessa tai julkisessa käytössä.

Mikä on edistynyt turmeltuvuusanalyysi?

Security Monitor pystyy havaitsemaan muutokset etusivulla ja ilmoittamaan käyttäjälle, jos tapahtuu poikkeavia muutoksia, esimerkiksi pääsivua vaihdetaan, sivun sisältö korvataan yhdellä kuvatiedostolla tai teksti muutetaan arabiaksi jne.

Mikä on SSL-analyysi?

Zone+ Security Monitor tarkistaa SSL/TLS-varmenteen voimassaoloajan paikan päällä, sen ketjun ja SSL/TLS-määritysongelmat.

Kuinka Security Monitor tunnistaa haittaohjelmat?

Security Monitor analysoi tiedostoja tunnettujen virustentorjuntatunnisteiden ja käyttäytymismallien perusteella, kun tiedostojen lähdekoodia on muutettu.

Mitä tietoja Zone antaa Security Monitorille, kun käyttäjä tilaa palvelun Zone+:n kautta?

Zone tarjoaa Zone+ Security Monitorin seuraavat:

ZoneID käyttäjätunnus

ZoneID yhteystiedot

Domain-nimi seurantaa varten

Nämä tiedot ovat tarpeen skannausraporttien laatimiseksi ja lähettämiseksi.

Kopioiko Security Monitor käyttäjätietoja palvelimilleen?

Ei. Zone+ Security Monitor skannaa Zone-palvelimella olevat tiedostot, vain tiedostoluettelo ja näiden perusteella muodostettu hash kopioidaan Zone+ Security Monitor -palvelimiin. Näitä tietoja käytetään haavoittuvuuksien ja haittaohjelmien havaitsemiseen sekä raporttien laatimiseen.

Mikä on Security Monitorin tietosuojakäytäntö?

Lisätietoa turvallisuuspolitiikasta löydät täältä:
https://nimbusec.com/en/privacy.html

Mitkä ovat Security Monitorin käyttöehdot?

Löydät käyttöehdot täältä: https://nimbusec.com/en/terms-of-use.html

Toimiiko Zone+ Security Monitor kuin palomuuri?

Ei. Zone+ Security Monitor ei ole aktiivinen työkalu tietojen seurantaan. Toisin kuin palomuuri, joka tarkistaa tiedot reaaliajassa, Security Monitor -tarkistukset suoritetaan tietyin väliajoin.

Poistaako Security Monitor haittaohjelmat palvelimelta?

Ei. Security Monitor toimii vain palvelimen valvontajärjestelmänä. Sivuston ylläpitäjän on poistettava sivustolla olevat haittaohjelmat. Tämän palvelun voi myös tilata joko Zone- tai Security Monitorista.

Voinko muuttaa Security Monitorin asetuksia?

Kyllä. Kun Security Monitor on tilattu ja aktivoitu, voit siirtyä ohjauspaneeliin Zone+:n kautta.

Kuinka Security Monitor varoittaa minua suojauksesta ja löydetyistä ongelmista?

Oletuksena Security Monitor lähettää hälytyksiä sähköpostitse. Kun “Aggressiivinen” paketti valitaan, käyttäjät saavat ilmoituksen myös tekstiviestillä. ZoneID-yhteystietoja käytetään lähetettäessä ilmoituksia. Security Monitorin hallintaan pääsee Zone+:n kautta.

Mistä voin nähdä Zone+ Security Monitor -tarkistusten tulokset ja historian?

Yleiskatsaus, raportti ja tarkistushistoria ovat saatavilla Security Monitor -ohjauspaneelissa, johon pääsee Zone+:n kautta.

Mitä tehdä, jos tulos on väärä positiivinen?

Jos olet varma, että Security Monitorin havaitsemassa tiedostossa ei ole viruksia tai haitallista koodia, voit merkitä sen “Väärin positiiviseksi”. Voit merkitä tiedoston vääräksi positiiviseksi valitsemalla Security Monitor -hallinnassa “Joukkotoiminnot” ja “Väärin positiivinen” vastaavan tiedoston vierestä.

Milloin palvelinskannaus tapahtuu?

Ensimmäinen tarkistus suoritetaan 15 minuutin kuluessa sovelluksen asentamisesta.

Palvelintarkistukset ajoitetaan valitun paketin mukaan seuraavasti:

Perus: Joka sunnuntai klo 10

Edistynyt: Joka aamu klo 8

Aggressiivinen: 4 tunnin välein (0, 4, 8, 12, 16, 20)

Tartunnan saaneet tiedostot poistetaan palvelimelta, mutta ovatko ne edelleen raportissa?

Poistetut tiedostot ovat raportissa seuraavan tarkistuksen valmistumiseen saakka, eli tarkistuksen tulokset päivittyvät valitun paketin mukaan. Jos sinun on tarkistettava palvelin ennen seuraavaa ajoitettua tarkistusta, ota yhteyttä tukeen osoitteessa tuki@zone.fi.

Päivitetty 19. Sep 2024
Oliko tästä artikkelista apua?

Aiheeseen liittyvät artikkelit