1. Home
  2. Tekninen
  3. Webhotellin kiintiöilmoitukset

Webhotellin kiintiöilmoitukset

Jotta estetään tilanne, jossa webhotellin tallennustila loppuu, mikä johtaa palvelukatkoihin, on mahdollista konfiguroida webhotellin kiintiöilmoitukset lähetettäväksi sähköpostitse.

Zonen verkkopalvelumme tarjoaa mahdollisuuden määrittää kolmenlaisia ​​kiintiöilmoituksia:

  • Sähköpostikiintiöilmoitus
  • Ilmoitus tallennustilasta
  • Inode-kiintiöilmoitus

Nämä ilmoitukset lähetetään kerran päivässä.

Webhotellin kiintiöilmoitukset ja niiden määrittäminen

Voit määrittää ilmoitukset kirjautumalla sisään My Zone -hallintapaneeliin ja valitsemalla Webhotellin, jolle haluat määrittää ilmoitukset.

Valitse vasemmanpuoleisesta valikosta Ilmoitukset.

Valitse sitten haluamasi ilmoitustyypin riviltä Muokkaa.

Webhotellin kiintiö ilmoitukset, vältä vaivaa ja määritä ne lähetettäväksi sinulle välittömästi sähköpostitse.

Webhotellin kiintiöilmoitukset voidaan ottaa käyttöön tai poistaa käytöstä.

On myös mahdollista säätää kynnystä, jolla ilmoitus käynnistyy, määrittämällä prosenttiosuus sallitusta rajasta, joka on käytettävä, jotta ilmoitus lähetetään. Voit valita 10 %:n välein 50 %:sta 90 %:iin 95 % poikkeuksena.

Webhotellin kiintiö ilmoitukset, vältä vaivaa ja määritä ne lähetettäväksi sinulle välittömästi sähköpostitse.

Postilaatikon kiintiöilmoituksissa voit valita, lähetetäänkö ilmoitus postilaatikon omistajalle ja/tai muihin haluttuihin osoitteisiin. Jos esimerkiksi haluat, että ilmoitus lähetetään sekä postilaatikon omistajalle että yrityksen IT-asiantuntijalle, sinun on valittava molemmat ruudut ja syötettävä IT-asiantuntijan sähköpostiosoite sille varattuun kenttään.

Levytila- ja inode-kiintiöilmoituksissa voit valita, lähetetäänkö ilmoitus ZoneID-tilin yhteyssähköpostiin ja/tai muihin haluttuihin osoitteisiin.

Kun kiintiö on täynnä

Jos sähköpostitili saavuttaa kiintiönsä, saapuvat sähköpostit eivät pääse käyttäjän postilaatikkoon. Sen sijaan he palaavat takaisin lähettäjälle virheilmoituksella, jonka mukaan vastaanottajan postilaatikko on täynnä (kiintiö ylitetty).

Kun levytila ​​on täynnä, tärkeät verkkosivuston prosessit, kuten lokikirjaus ja sisällön lisääminen, saattavat epäonnistua tilan puutteen vuoksi. Tämä voi johtaa verkkosivuston käyttökatkoihin, jolloin vierailijoille näytetään virheilmoitus.

Kun inode-raja saavutetaan, uusien tiedostojen tai kansioiden luominen palvelimelle on mahdotonta. Vierailijat kohtaavat samanlaisen tilanteen kuin silloin, kun levytila ​​on täynnä.

Kuinka estää kiintiön saavuttaminen

Kun käytetty kiintiö lähestyy palvelupaketissa asetettua rajaa, on tarpeen joko vapauttaa tilaa tai kasvattaa kiintiötä, jotta raja ei ylity.

Sähköpostitilin kiintiöilmoitukset

Webhotellin kiintiöilmoitukseteivät ole ainoat ilmoitukset, mitä on mahdollista MyZone hallintapanelissa säätä. Nimittäin voidaan aktivoida myös sähköpostin ja inodeden kiintiöilmoitukset. Vapauttaaksesi tilaa sähköpostitililläsi, sinun on joko poistettava sähköpostit tai poistettava ne palvelimelta arkistoimalla, siirtämällä ne toiseen postilaatikkoon tai varmuuskopioimalla ne palvelimen ulkopuolelle. Kun poistat sähköposteja, on suositeltavaa aloittaa roskakori- ja roskapostikansioista ja jatkaa sitten tarpeettomiin sähköposteihin muihin kansioihin.

Huomio!

Jos sähköpostitili on määritetty käytettäväksi vapaasti valitun sähköpostiohjelman kautta POP3-protokollaa käyttäen, sähköpostien poistaminen paikallisesti laitteella ei vaikuta palvelimeen. Tämä tarkoittaa, että sähköpostit voidaan poistaa esimerkiksi tietokoneelta tai puhelimesta, mutta ne jäävät silti palvelimelle, mikä saattaa aiheuttaa postilaatikon kapasiteettirajan lähentymisen.

Jos sähköpostien poistaminen tai arkistointi tai varmuuskopiointi palvelimen ulkopuolelle ei jostain syystä ole vaihtoehto, postilaatikon kiintiötä on lisättävä.

Oletusarvoisesti postilaatikon kiintiö riippuu isännöinnin peruspaketista. Siksi yksi vaihtoehto kiintiön kasvattamiseen on päivittää suurempaan peruspakettiin. Jos kuitenkin postilaatikon kapasiteetti on ainoa syy harkita paketin vaihtoa, tämä ei ehkä ole taloudellisesti optimaalisin ratkaisu. Sen sijaan voit aktivoida Premium- tai Ultimate-postilaatikkopaketin postilaatikkokohtaisesti.

Tallennustila

Tallennustilan lisäämiseksi ja vapauttamiseksi on käytettävissä useita vaihtoehtoja:

  • Tarpeettomien lokien poistaminen sekä tiedostopalvelimelta että tietokannoista.
  • Hyvin vanhojen ja käyttämättömien varmuuskopioiden poistaminen (säilytämme varmuuskopiot kaikista tiedoista 14 päivää!).
  • Tarpeettomien aliverkkotunnusten ja verkkosovellusten poistaminen palvelimelta (esim. testi, vanha, old, test jne.).
  • Premium-sähköpostipaketin valitseminen, joka vapauttaa tilaa tavallisen sähköpostitilin alta verkkopalvelimen käyttöön.
  • Web-hosting-paketin päivitys.

Inode-kiintiö

Webhotellin kiintiöilmoitukset voi määrittää myös inodeille. Lyhyesti sanottuna inode on tietorakenne, joka tallentaa metatiedot tiedostoista ja hakemistoista palvelimella. Jokaisessa tiedostossa tai hakemistossa on yksi inode. Tämän logiikan perusteella, jos palvelimella on esimerkiksi yksi kansio, joka sisältää 10 tiedostoa, niin palvelimella on yhteensä 11 inodea. Lisää tietoa inodeista löydät täältä.

Käytettyjen inodien määrää voidaan vähentää samalla tavalla kuin kovalevy tilaa poistamalla lokit, varmuuskopiot, tarpeettomat tiedostot ja hakemistot, aliverkkotunnukset ja verkkosovellukset.

Inode-rajaa voidaan nostaa joko vaihtamalla isompaan hosting-pakettiin tai lisäämällä ylimääräinen inode-paketti, mikä lisää inodin rajaa 500 000 inodilla. Jos haluat tilata lisää inodepakettia, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Päivitetty 29. Aug 2024

Oliko tästä artikkelista apua?

Aiheeseen liittyvät artikkelit