ZoneID asiakastili on yleismaailmallinen käyttäjätunnus, joka tunnistaa Zone-asiakkaan. ZoneID:n avulla voit tilata uusia palveluita ja hallita olemassa olevia palveluita. ZoneID-tilin omistaminen ei velvoita sinua tilaamaan palveluita meiltä.
Rekisteröidäksesi ZoneID-tilin, valitse Asiakastili
Zonen pääsivulla oikeassa yläkulmassa
ja sitten Rekisteröidy
.
Menetelmät ZoneID-tilin luomiseen
Kun luot ZoneID-tilin, voit välittömästi linkittää tilisi Google- tai Facebook-tiliisi. Tässä tapauksessa ZoneID-tilille ei määritetä salasanaa, ja kirjautuminen on mahdollista vain tämän vaihtoehdon kautta. Muita todennusmenetelmiä voidaan lisätä myöhemmin My Zone
-hallintapaneelissa.
Sinun on ensin annettava puhelinnumerosi tai sähköpostiosoitteesi ja sitten valittava sopiva vahvistusmenetelmä (salasana, salasana tai muu menetelmä).
If you choose Facebook, on the next page you will need to enter your email address or phone number and password.
Jos kaksivaiheinen tunnistautuminen (2FA) on aktivoitu Facebook-tililläsi, sinun on lisäksi vahvistettava kirjautumisesi toisella laitteella tai valittava toinen vahvistusmenetelmä.
Sähköpostiosoite
Valitsemalla Jatka sähköpostiosoitteella
avaat yhteydenottolomakkeen.
Omistajan tiedot ja käyttäjätunnus
Valitse seuraavaksi rekisteröitkö tilin yksityishenkilön tai organisaation nimiin. Se riippuu siitä, kenen nimellä haluat vastaanottaa laskuja palveluista. Laskut laitetaan aina ZoneID-tilin omistajalle.
Kaikki yhden ZoneID-tilin palvelulaskut laskutetaan kyseisen ZoneID-tilin tietojen perusteella. Jos yhtä henkilöä tai organisaatiota laskutetaan joistakin palveluista ja toista henkilöä tai organisaatiota muista palveluista, on luotava kaksi erillistä ZoneID-tiliä.
Olemassa olevan ZoneID-tilin omistajaa ei voi vaihtaa myöhemmin.
Kun tilin luontitapa on valittu ja tarvittavat vaiheet on suoritettu (kolme ensimmäistä tapaa varten), valitse seuraavalla sivulla tilin tyypiksi Yksityishenkilö
tai Organisaatio
.
Tilin rekisteröinti yksityishenkilölle
Yksityishenkilön tilin rekisteröinnin yhteydessä pakolliset kentät (merkitty tähdellä) ovat Etu-ja sukunimi
, Sähköposti (Käyttäjänimi)
, Salasana
, Puhelin
, Postiosoite
and Postinumero
. Lisäksi sinun on luettava ja hyväksyttävä käyttöehdot ja rastitettava ruutu. Rekisteröi tili napsauttamalla Registeröi
.
Yksityishenkilön pakolliset kentät ovat kirjoita sähköpostiosoitteesi
, toista sähköpostiosoite
ja puhelin
, jos joudumme ilmoittamaan sinulle tärkeästä asiasta ja jostain syystä sitä ei voida tehdä sähköpostitse.
Tilin rekisteröinti organisaatiolle/yritykselle
Valitse haluamasi viestintäkieli ja täytä kaikki sivun kentät. Organisaatio
sivulla on kaksi lisäkenttää: Organisaatio
ja Y-tunnus
. Pakolliset kentät ovat aina merkitty tähtimerkillä *.
Rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite on yhteysosoitteesi, johon lähetämme kaikki tärkeät palvelujasi koskevat ilmoitukset sekä verkkotunnuksen uusimislaskut.
Lisäksi asiakastuki voi vain tästä osoitteesta saapuneesta pyynnöstä kommentoida palveluita ja tilejä tarkemmin ja tarvittaessa antaa teknistä tukea.
Webhotelli-palveluihin liittyvät laskut lähetetään laskusähköpostiosoitteeseesi. Jos et syötä laskusähköpostiosoitetta tilin rekisteröinnin yhteydessä, yhteysosoitteesi on automaattisesti laskuosoite.
Olen lukenut ja hyväksynyt käyttöehdot
kohta pitää merkitä ruksilla ja napsautta Rekisteröidy
.
Molemman rekisteröinnin tyypin lopuksi näytölle ilmestyy viesti, joka ilmoittaa, että tilin rekisteröinti on onnistunut, ja sinut kirjataan sisään My Zone
-hallintapaneeliin.
Yhteyssähköpostiosoitteeseesi lähetetään myös sähköposti, jossa on tilisi yhteystiedot. Viesti ei sisällä tilin salasanaa.
Salasanan valinta
Koska ZoneID-tililläsi voit tilata ja hallita palveluita, on erittäin tärkeää määrittää tilille turvallinen salasana.
Siitä syystä salasanan pitää vastaa seuraaviin vaatimuksiin:
* salasanan pituus on vähintään 10 merkkiä.
* salasana ei saa sisältää käyttäjätunnusta, sähköpostiosoitetta, yleisiä salasanoja jne.
Tiliasetusten muokkaaminen
Voit muuttaa ZoneID-tilisi asetuksia kirjautumalla My Zone-tilillesi, napsauttamalla käyttäjätunnustasi ja valitsemalla Asetukset
.
Jos viimeisestä kirjautumisestasi on kulunut 180 päivää tai enemmän, sisäänkirjautumisen yhteydessä tulee automaattisesti näkyviin käyttäjätietoikkuna, jossa sinua pyydetään tarkistamaan tietosi ja tarvittaessa korjaamaan niitä.
Omistajan tiedot
Jos rekisteröit tilin yrityksen nimellä, yrityksen nimi ja rekisteröintikoodi näkyvät yhteydenottosivulla henkilökohtaisen nimesi sijaan.
ZoneID-tilin omistajaa ei voi muuttaa, mutta voit muuttaa yrityksen nimeä (jos nimi on muuttunut) tai henkilön etu- tai sukunimeä, jos henkilö on vaihtanut etu- tai sukunimeään. Voit tehdä tämän ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.
Yhteystietoja annettaessa ainoat pakolliset kentät ovat Puhelinnumero
, Postiosoite
ja Postinumero
.
Yhteystiedoissa annetut tiedot (Maa
ja Puhelinnumero
lukuun ottamatta) näkyvät palvelulaskuissa.
Yhteyssähköpostin muuttaminen
Jos olet kirjautunut sisään käyttäjätunnuksella ja salasanalla, sinun on ensin annettava tilisi salasana uudelleen muuttaaksesi sähköpostiasetuksiasi.
Rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite on yhteystietosi, johon lähetämme kaikki tärkeät ilmoitukset palveluistasi sekä verkkotunnuksen uusimislaskut.
Lisäksi asiakastuki voi tästä osoitteesta tehdyn pyynnön perusteella kommentoida palveluita ja tilejä tarkemmin ja tarvittaessa tarjota teknistä tukea.
Lähetämme kopiot palveluilmoituksista lisäsähköpostiosoitteisiin.
Webhotellipalveluihin liittyvät laskut lähetetään laskutussähköpostiosoitteeseesi.
Suojausasetukset
Jos olet kirjautunut sisään käyttäjätunnuksella ja salasanalla, sinun on ensin annettava tilisi salasana uudelleen muuttaaksesi sähköpostiasetuksiasi.
Turvallisuus
-osiossa voit vaihtaa ZoneID-tilisi salasanan, yhdistää ja hallita todennustyökaluja, hallita API-avaimia ja tarkistaa My Zone Sisäiset lokitiedot
.