1. Home
  2. ZoneID asiakastili
  3. ZoneID asiakastili

ZoneID asiakastili

ZoneID asiakastili on yleismaailmallinen käyttäjätunnus, joka tunnistaa Zone-asiakkaan. ZoneID:n avulla voit tilata uusia palveluita ja hallita olemassa olevia palveluita. ZoneID-tilin omistaminen ei velvoita sinua tilaamaan palveluita meiltä.

Rekisteröidäksesi ZoneID-tilin, valitse Asiakastili Zonen pääsivulla oikeassa yläkulmassa
ZoneID asiakastili on yleinen käyttäjätunnus, joka tunnistaa Zone:n asiakkaan. ZoneID:llä voit tilata uusia palveluita ja hallita olemassa olevia.
ja sitten Rekisteröidy.

Menetelmät ZoneID-tilin luomiseen

Kun luot ZoneID-tilin, voit välittömästi linkittää tilisi Google- tai Facebook-tiliisi. Tässä tapauksessa ZoneID-tilille ei määritetä salasanaa, ja kirjautuminen on mahdollista vain tämän vaihtoehdon kautta. Muita todennusmenetelmiä voidaan lisätä myöhemmin My Zone -hallintapaneelissa.

Google

Sinun on ensin annettava puhelinnumerosi tai sähköpostiosoitteesi ja sitten valittava sopiva vahvistusmenetelmä (salasana, salasana tai muu menetelmä).

Facebook

If you choose Facebook, on the next page you will need to enter your email address or phone number and password.

Jos kaksivaiheinen tunnistautuminen (2FA) on aktivoitu Facebook-tililläsi, sinun on lisäksi vahvistettava kirjautumisesi toisella laitteella tai valittava toinen vahvistusmenetelmä.

Sähköpostiosoite

Valitsemalla Jatka sähköpostiosoitteella avaat yhteydenottolomakkeen.

Omistajan tiedot ja käyttäjätunnus

Valitse seuraavaksi rekisteröitkö tilin yksityishenkilön tai organisaation nimiin. Se riippuu siitä, kenen nimellä haluat vastaanottaa laskuja palveluista. Laskut laitetaan aina ZoneID-tilin omistajalle.

Kaikki yhden ZoneID-tilin palvelulaskut laskutetaan kyseisen ZoneID-tilin tietojen perusteella. Jos yhtä henkilöä tai organisaatiota laskutetaan joistakin palveluista ja toista henkilöä tai organisaatiota muista palveluista, on luotava kaksi erillistä ZoneID-tiliä.

Olemassa olevan ZoneID-tilin omistajaa ei voi vaihtaa myöhemmin.

Kun tilin luontitapa on valittu ja tarvittavat vaiheet on suoritettu (kolme ensimmäistä tapaa varten), valitse seuraavalla sivulla tilin tyypiksi Yksityishenkilö tai Organisaatio.

Tärkeää!

Jos tilin ylläpitäjän nimi on muuttunut (mutta omistaja pysyy samana), asiakastukemme voi muuttaa tilinomistajan nimen.

Tilin rekisteröinti yksityishenkilölle

Yksityishenkilön tilin rekisteröinnin yhteydessä pakolliset kentät (merkitty tähdellä) ovat Etu-ja sukunimiSähköposti (Käyttäjänimi)SalasanaPuhelinPostiosoite and Postinumero. Lisäksi sinun on luettava ja hyväksyttävä käyttöehdot ja rastitettava ruutu. Rekisteröi tili napsauttamalla Registeröi.

Yksityishenkilön pakolliset kentät ovat kirjoita sähköpostiosoitteesi, toista sähköpostiosoite ja puhelin, jos joudumme ilmoittamaan sinulle tärkeästä asiasta ja jostain syystä sitä ei voida tehdä sähköpostitse.

Tilin rekisteröinti organisaatiolle/yritykselle

Valitse haluamasi viestintäkieli ja täytä kaikki sivun kentät. Organisaatio sivulla on kaksi lisäkenttää: Organisaatio ja Y-tunnus. Pakolliset kentät ovat aina merkitty tähtimerkillä *.

Rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite on yhteysosoitteesi, johon lähetämme kaikki tärkeät palvelujasi koskevat ilmoitukset sekä verkkotunnuksen uusimislaskut.
Lisäksi asiakastuki voi vain tästä osoitteesta saapuneesta pyynnöstä kommentoida palveluita ja tilejä tarkemmin ja tarvittaessa antaa teknistä tukea.

Webhotelli-palveluihin liittyvät laskut lähetetään laskusähköpostiosoitteeseesi. Jos et syötä laskusähköpostiosoitetta tilin rekisteröinnin yhteydessä, yhteysosoitteesi on automaattisesti laskuosoite.

Olen lukenut ja hyväksynyt käyttöehdot kohta pitää merkitä ruksilla ja napsautta Rekisteröidy.

Molemman rekisteröinnin tyypin lopuksi näytölle ilmestyy viesti, joka ilmoittaa, että tilin rekisteröinti on onnistunut, ja sinut kirjataan sisään My Zone-hallintapaneeliin.

Yhteyssähköpostiosoitteeseesi lähetetään myös sähköposti, jossa on tilisi yhteystiedot. Viesti ei sisällä tilin salasanaa.

Salasanan valinta

Koska ZoneID-tililläsi voit tilata ja hallita palveluita, on erittäin tärkeää määrittää tilille turvallinen salasana.

Siitä syystä salasanan pitää vastaa seuraaviin vaatimuksiin:
* salasanan pituus on vähintään 10 merkkiä.
* salasana ei saa sisältää käyttäjätunnusta, sähköpostiosoitetta, yleisiä salasanoja jne.

Tärkeää!

Hyvä, vahva ja helposti muistettava salasana on esimerkiksi kolmen tai neljän sanan lause (teksti, runo, sananlasku, satunnaiset sanat). Myös hyvin sijoitetut numerot (esim. välimerkkien sijaan) ja erilaiset symbolit vahvistavat salasanaa.

Tiliasetusten muokkaaminen

Voit muuttaa ZoneID-tilisi asetuksia kirjautumalla My Zone-tilillesi, napsauttamalla käyttäjätunnustasi ja valitsemalla Asetukset.

Jos haluat muokata ZoneID-tilisi asetuksia, kirjaudu sisään My Zone:en, napsauta käyttäjätunnuksella ja valitse Asetukset.

Jos viimeisestä kirjautumisestasi on kulunut 180 päivää tai enemmän, sisäänkirjautumisen yhteydessä tulee automaattisesti näkyviin käyttäjätietoikkuna, jossa sinua pyydetään tarkistamaan tietosi ja tarvittaessa korjaamaan niitä.

Omistajan tiedot

Jos rekisteröit tilin yrityksen nimellä, yrityksen nimi ja rekisteröintikoodi näkyvät yhteydenottosivulla henkilökohtaisen nimesi sijaan.

ZoneID-tilin omistajaa ei voi muuttaa, mutta voit muuttaa yrityksen nimeä (jos nimi on muuttunut) tai henkilön etu- tai sukunimeä, jos henkilö on vaihtanut etu- tai sukunimeään. Voit tehdä tämän ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Halutessasi voit muuttaa ZoneID-käyttäjänimeä. Muutoksen edellytyksenä on, että haluttu käyttäjätunnus on vapaa.

Yhteystietoja annettaessa ainoat pakolliset kentät ovat Puhelinnumero, Postiosoite ja Postinumero.

Yhteystiedoissa annetut tiedot (Maa ja Puhelinnumero lukuun ottamatta) näkyvät palvelulaskuissa.

Yhteyssähköpostin muuttaminen

Jos olet kirjautunut sisään käyttäjätunnuksella ja salasanalla, sinun on ensin annettava tilisi salasana uudelleen muuttaaksesi sähköpostiasetuksiasi.

Rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite on yhteystietosi, johon lähetämme kaikki tärkeät ilmoitukset palveluistasi sekä verkkotunnuksen uusimislaskut.
Lisäksi asiakastuki voi tästä osoitteesta tehdyn pyynnön perusteella kommentoida palveluita ja tilejä tarkemmin ja tarvittaessa tarjota teknistä tukea.

Lähetämme kopiot palveluilmoituksista lisäsähköpostiosoitteisiin.

Webhotellipalveluihin liittyvät laskut lähetetään laskutussähköpostiosoitteeseesi.

Suojausasetukset

Jos olet kirjautunut sisään käyttäjätunnuksella ja salasanalla, sinun on ensin annettava tilisi salasana uudelleen muuttaaksesi sähköpostiasetuksiasi.

Turvallisuus-osiossa voit vaihtaa ZoneID-tilisi salasanan, yhdistää ja hallita todennustyökaluja, hallita API-avaimia ja tarkistaa My Zone Sisäiset lokitiedot.

Lisätietoja!

Suojaa ZoneID-tilisi lukemalla artikkeli turvallisesta tunnistautumisesta: https://tuki.zone.fi/kb/turvallinen-tunnistautuminen/

Updated on 16. Jul 2025
Was this article helpful?

Related Articles